fredag 31. august 2007

Bokmaleri på pergament


Vi barna inviterte pappa på tur til Skottland sammen med oss når han ble 60år tidligere i 2007. Tanken var å bo på et skummelt middelalderslott i det skotske høylandet. Derav invitasjon på middelaldervis... Slottet vi endte opp med var imidlertid en nygotisk miks fra det romantiske 1800-tall, men vi lot oss gladelig lure! Det hadde tårn!!! Gå til http://www.celticcastles.com/ hvis du vil føle deg som en lady for en helg:-)


Pergamentet har jeg kjøpt på en webside fra USA som spesialierer seg på utstyr til kalligrafi. Ikke helt lett å få tak i, men det finnes. (Skal se om jeg ikke kan rote frem en webadresse et sted....) Gikk på et fantastisk kurs i bokmaleri for et par år siden, og når inspirasjonen tar meg, hender det at jeg setter meg ned og skraper med pennesplitt og blekk på papiret.

Ingen kommentarer: